Friday, May 11, 2012

Uus disain

Igaks juhuks, et vältida ebameeldivaid üllatusi nii endale kui ka võimalikele tulevastele klientidele, teavitasin Veeteede ameti väikelaevade osakonda uuest veesõidukist ja küsisin nende arvamust.Sain vastuse paari päeva jooksul ja see oli hävitav. Nimelt on härrad meil, nii nagu ka Soomes (meri meil ju ühine)seisukohal, et meie regioonis ehitatud kanuu ei tohi olla mingil juhul laiem, kui 1,1meetrit.Minu kanuu gabariit aga koos väljapoole alla keeratud klaasplastist jäikust andva servaga on 1,25meetrit. Seega, formaalselt, kuigi euroopa paadidirektiivis pole mingeid numbreid selle kohta, või vähemalt nendes tõlgetes, mida mina lugenud olen,on tegemist paadiga, mis omadustelt võrreldav kitsaste soome sisevete sõudepaatidega. ja peab saama testitud, dokumenteeritud, varustatud ankru ja muu vajaliku merevarustusega...ja nii edasi.
Hüva nõu on kallis.Et nõutud gabariiti mahtuda, olin sunnitud konstruktsiooni muutma, serva ära lõikama ja varustama kanuu sissepoole paigaldatud jäikust andva stringeri või veegriga, kuidas see terminoloogiliselt nüüd õigem oleks...Veeliini laius jäi ju samaks ja sõiduomadused halvemaks ei läinud.
Nii sai ka tehtud, tänaseks on kanuul uus omanik, kes on väga rahul ja kasutab kanuud matkamiseks ning kalapüügiks. Ka sai kanuu varustatud kerge elektrilise päramootori kinnituskohaga. Kes  pikka maad sõuda ei viitsi, või on vool tugev, kasutab mootorit.

No comments:

Post a Comment